خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک

ساخت وبلاگ
بالشت طبي تنفسي زانكو

 ويژگي هاي كليدي:

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png وجود هزاران كانال در بافت سه بعدي كه هوا مي تواند به راحتي در آن جريان يابد

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png بافت سه بعدي نسبت به  رطوبت و آب نفوذپذيري بالايي  دارد

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png حفاظت ازستون فقرات  و جلو گيري از گردن درد

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png خاصيت ارتجاعي و انعطاف پذيري الياف

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png داراي بافت سه بعدي

 

قيمت:88000 تومان

براي دريافت اطلاعات كامل در مورد بالشت طبي زانكو و خريد بالشت

طبي زانكو اينجا كليك كنيد

 

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : بالش طبي زانكو,خريد بالش طبي زانكو,جديد ترين بالش طبي,بهترين بالش طبي,سايت خريد بالش طبي زانكو,خريد اينترنتي بالش طبي زانكو,خريد پستي بالش طبي زانكو,بالشت طبي, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 471 تاريخ : دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت: 11:40

بالشت طبي تنفسي زانكو

 ويژگي هاي كليدي:

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png وجود هزاران كانال در بافت سه بعدي كه هوا مي تواند به راحتي در آن جريان يابد

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png بافت سه بعدي نسبت به  رطوبت و آب نفوذپذيري بالايي  دارد

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png حفاظت ازستون فقرات  و جلو گيري از گردن درد

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png خاصيت ارتجاعي و انعطاف پذيري الياف

http://dayanshop.com/uploads/icon/tick.png داراي بافت سه بعدي

 

قيمت:88000 تومان

براي دريافت اطلاعات كامل در مورد بالشت طبي زانكو و خريد بالشت طبي زانكو اينجا كليك كنيد

 

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : بالش طبي زانكو,خريد بالش طبي زانكو,جديد ترين بالش طبي,بهترين بالش طبي,سايت خريد بالش طبي زانكو,خريد اينترنتي بالش طبي زانكو,خريد پستي بالش طبي زانكو,بالشت طبي, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 427 تاريخ : دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت: 11:30

فواید تخم هندوانه

تخمه هندوانه , خواص تخمه هندوانه

درهر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد

 

متخصصان تغذیه می‌گویند تخمه هندوانه که بیشتر مردم آن را دور می‌ریزند دارای ارزش‌ غذایی بالایی است.

تخمه‌ هندوانه منبع غنی از مواد مغذی بوده و کالری آن نیز پایین است و به همین خاطر متخصصان می‌گویند که تخمه‌ هندوانه بوداده می‌تواند جایگزین خوبی برای میان وعده‌های ناسالم باشد.

 

فوائد تخمه‌ هندوانه  برای سلامت بدن :

- میزان کالری پایین: بررسی‌ها نشان می‌دهد 28 گرم تخمه هندوانه حاوی 158 کالری است که با 28 گرم چیپس سیب‌زمینی، کالری مشابهی دارد اما نکته قابل توجه این است که 28 گرم تخمه هندوانه تقریبا 400 دانه تخمه می‌شود که مقدار آن برای خوردن در یک وعده واقعا زیاد است در حالی که 28 گرم چیپس سیب زمینی فقط 15 عدد چیپس می‌شود که اغلب افراد در یک نوبت بیشتر از تعداد چیپس می‌خورند.

- منیزیم: یکی از چندین نوع ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه منیزیم است. در هر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 میلی‌گرم منیزیم وجود دارد. این ماده معدنی برای بسیاری از عملکردهای بدن ضرورت دارد و مصرف روزانه 400 میلی‌گرم از تخمه هندوانه توصیه می‌شود. همچنین در حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌های نقش حیاتی دارد.

- آهن: یک مشت تخمه هندوانه حاوی 0.29 میلی‌گرم آهن است. اگرچه این میزان آهن خیلی زیاد نیست اما می‌توان بخشی از آهن مورد نیاز بدن را از  طریق تخمه هندوانه تامین کرد. آهن بخش مهمی از هموگلوبین به حساب می‌آید که اکسیژن را در بدن جابه‌جا می‌کند.

- اسید فولیک: مصرف اسید فولیک به دلیل تاثیر در عملکرد بهتر مغز و کنترل سطح هوموسیستئین توصیه می‌شود و می‌توان بخشی از نیاز بدن به این ماده را از طریق مصرف تخمه هندوانه تامین کرد.زنان باردار به میزان بیشتری از اسید فولیک نیاز دارند چرا که کمبود آن با برخی نارسایی‌های مادرزادی مرتبط است.

- چربی‌های مفید: تخمه‌های هندوانه حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده هستند و این گروه از اسید‌های چرب برای حفاظت از بدن در برابر سکته قلبی، مغزی و همچنین برای کاهش سطح کلسترول بد خون مفیدند.

 

منبع : isna.ir

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : ارزش غذای تخم هندوانه, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 399 تاريخ : دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت: 11:24

دلایل سکته قلبی 

عوامل ایجاد سکته قلبی, ورزش‌های بدنسازی

عصبانیت شدید امکان بروز حمله قلبی را افزایش میدهد.


وقتی صحبت از حمله قلبی به میان می‌آید، بیش از هرچیز به یاد کلسترول و فشارخون بالا و مصرف دخانیات می‌افتیم. درست است که این عوامل جزو دلایل اصلی سکته قلبی محسوب می‌شود، اما نباید از عوامل دیگری که کمتر در موردشان صحبت می‌شود غافل شد. چون از عصبانیت گرفته تا انجام ورزش‌های بدنسازی می‌تواند عاملی برای حمله قلبی باشد.

 

5 عامل کمتر شناخته شده سکته قلبی را بهتر بشناسیم.

 

عوامل ایجاد سکته قلبی

افزایش ترشح آدرنالین خون خطر سکته قلبی را بالا می‌برد.

 

عصبانیت شدید و ناگهانی
این روزها کم نیستند، تعداد افرادی که به ناگاه از کوره در می‌روند و مانند آتشفشانی از خشم فوران می‌کنند، اما همین عصبانیت‌ ناگهانی بلای جان قلب است، در نتیجه توصیه می‌شود در همه حال خونسردی خود را حفظ کنید. نتایج یک پژوهش در استرالیا‌ نشان می‌دهد، خشم و از کوره در رفتن امکان خطر سکته قلبی را بالا می‌برد. به عقیده این محققان، عصبانیت شدید امکان بروز نوع خاصی از انفارکتوس به‌نام «تاکو تسوبو» (Tako-tsubo) را فراهم می‌کند.

 

چرا و چگونه؟
زمانی‌ که به یکباره از کوره در می‌روید، بدن، آدرنالین ترشح می‌کند و این هورمون ضربان قلب را بالا می‌برد. متاسفانه میزان بالای آدرنالین برای سلول‌های قلبی سمی است. اگر رگ‌های خونی از قبل دچار اشکال و تنگی باشد، نمی‌تواند مایحتاج قلب برای ادامه تپش را فراهم سازد. در نتیجه قلب دچار حمله ناگهانی می‌شود.

 

عصبانیت‌ ناگهانی, مشکلات قلبی

ورزش باعث افزایش ضربان قلب می‌شود.

 

اضطراب بیش از حد
اضطراب مداوم ردپای خود را روی پوست، گوارش و سر به جا می‌گذارد و به قلب نیز رحم نمی‌کند. استرس زیاد در افرادی که مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا دارند خطر گرفتگی عروق و انفارکتوس را بالا می‌برد.

 

چرا و چگونه؟
استرس فشار وارده به قلب و در نتیجه نیاز به اکسیژن را افزایش می‌دهد. درست مانند یک خودرو که در سرعت‌های بالا به سوخت بیشتری نیاز دارد. زمانی که بدن دچار استرس می‌شود، هورمون‌هایی که ضربان قلب را بالا می‌برد بیشتر ترشح می‌شود. اگر رگ‌ها به دلیل مصرف دخانیات یا دیابت و موارد دیگر در معرض گرفتگی باشد، قلب به میزان کافی سوخت یعنی اکسیژن برای رویارویی با این سرعت بالا دریافت نمی‌کند و در نتیجه دچار اشکال می‌شود.

 

فشارخون بالا, عوامل ایجاد سکته قلبی

 

رابطه جنسی غیرعادی
امکان سکته قلبی در حین رابطه جنسی بیش از حد پرحرارت امکان‌پذیر، اما چندان شایع نیست. محققان آمریکایی سلامت قلب، گروهی از مردان بین 50 تا 60 سال را قبل و بعد از رابطه جنسی مورد بررسی قرار دادند. محققان مشاهده کردند که در یک درصد افراد شرکت‌کننده خطر بروز سکته قلبی بعد از رابطه جنسی پرحرارت به میزان 7 /2 درصد افزایش می‌یابد.

 

چرا و چگونه؟
این مورد بسیار نادر است اما باید بدانید که رابطه جنسی نیز مانند ورزش باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. در نتیجه افرادی که قلب حساس و ضعیفی دارند باید هوشیارتر باشند. اگر این افراد به درستی داروهای مربوط به قلب را مصرف کنند، حواسشان به شیوه تنفس‌شان باشد و موارد منع مصرف داروها را رعایت کنند می‌توانند احتمال بروز این مشکل را به حداقل برسانند. توجه داشته باشید که هر نوع تنگی نفس یا درد در قفسه سینه بعد از فعالیت جنسی(حتی دردهای خفیف) باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد.

 

عوامل ایجاد سکته قلبی

مصرف بیش از اندازه فست‌فود یکی از عوامل بروز سکته قلبی است.

 

مصرف بیش از اندازه چربی
انواع پنیرها، سس‌ها، فست‌فودها و... سرشار از چربی است. اگر عادت به خوردن مواد غذایی این‌چنینی دارید ، حواستان به سلامت قلب‌تان باشد. نتایج پژوهشی که روی 1968 قربانی سکته قلبی انجام شده، نشان می‌دهد 158 نفر از این قربانیان 26 ساعت قبل از حادثه غذای چرب مصرف کرده بودند.

 

چرا و چگونه؟
به عقیده محققان، مصرف یک وعده غذای چرب باعث بروز سکته قلبی نمی‌شود. اما اگر به خوردن این قبیل غذاها عادت دارید بهتر است بدانید که کلسترول خون‌تان بالا رفته و خطر تصلب شرایین یعنی مسدود شدن عروق افزایش پیدا می‌کند و در این صورت نیز راهی جز سکته قلبی باقی نمی‌ماند.

 

افزایش ضربان قلب, غذای چرب

 

ورزش‌های مقاومتی مانند بدنسازی
شکی نیست که ورزش برای سلامت مفید است، اما به شرطی که با توجه به شرایط جسمی‌تان ورزش مناسبی انتخاب کرده باشید. به طور کلی، بهتر است ورزش‌های استقامتی مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را برای سالم بودن انتخاب کنید. این ورزش‌ها برای افزایش سلامت قلب مفید است و باعث کاهش عوامل بروز سکته قلبی مانند کلسترول یا فشار خون می‌شود. در عوض ورزش‌های مقاومتی مانند بدنسازی این تاثیر را به جا نمی‌گذارد. توجه داشته باشید در حین بلند کردن وزنه‌های سنگین، فرد نفس خود را حبس می‌کند. اگر این افراد سابقه فامیلی داشته باشند و از سلامت قلبی بالایی برخوردار نباشند باید بیشتر احتیاط کنند.

 

چرا و چگونه؟
انجام ورزش‌های مقاومتی که باعث بسته شدن دهان می‌شود مانع از رسیدن اکسیژن کافی به قلب می‌شود چون تنفس به درستی انجام نمی‌شود. در نتیجه در افرادی که قلب حساس و آسیب‌پذیری دارند باعث افزایش خطر سکته قلبی می‌شود. اگر تصور می‌کنید قلب آسیب‌پذیری دارید بهتر است ابتدا ورزش مورد نظر را به صورت آزمایشی انجام دهید تا نوع و تاثیر آن را روی جسم‌تان مشاهده کنید.

منبع:jamejamonline.ir


خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : سکته قلبی,دلایل سکته قلبی, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 428 تاريخ : دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت: 11:19

 

خوابیدن, خواب کافی

راههای داشتن خواب راحت


متخصصان سلامت تاکید دارند که برای داشتن خواب راحت و کافی، انتخاب بالشت مناسب یک فاکتور ضروری است.
انتخاب بالشت مناسب و استاندارد به شما کمک می‌کند که مدت‌ طولانی‌تری بخوابید و در حین خواب، احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

 

موسسه ملی خواب در آمریکا در همین زمینه چند توصیه بهداشتی دارد و شما را برای انتخاب بالشت مناسب خودتان راهنمایی می‌کند:

 

 برای افرادی که عادت دارند به پشت و در وضعیت طاق‌باز بخوابند، استفاده از بالشتی نسبتا نازک که قسمت پایین آن اندکی ضخیم‌تر است توصیه می‌شود تا به این طریق ساپورت مناسبی برای نگه داشتن گردن در هنگام خواب ایجاد شود.

 

ارتوپد, کمردرد

انتخاب بالشت مناسب به داشتن خواب راحت کمک میکند.

 

 افرادی که عادت دارند روی شکم یا به اصلاح در وضعیت «دَمَرو» بخوابند بهتر است ناز‌کترین بالشت را برای خود انتخاب کنند تا از وارد آمدن فشار بر ناحیه تحتانی کمر در هنگام خواب تا حد امکان کاسته شود.

 

 همچنین افرادی که بیشتر به پهلو می‌خوابند باید بالشت ضخیمی را انتخاب کنند که حاشیه عریضی دارد تا فضای بین شانه و گوش پُر شود.

 علاوه بر موارد فوق، قرار دادن یک بالشت مناسب بین زانوها مانند بالشتک‌های مخصوص ارتوپدی می‌تواند به تسکین کشیدگی و کاهش فشار روی قسمت تحتانی کمر کمک کند.

 

 همچنین توصیه می‌شود بالشتی را که برای خواب شبانه استفاده می‌کنید پس از 18 ماه تعویض نمایید.

منبع:isna.ir

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : بالشت,انتخاب بالشت,بالشت خوب,انتخاب بالشت خوب,راهنمای انتخاب بالشت, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 445 تاريخ : دوشنبه 28 ارديبهشت 1394 ساعت: 11:13

بيماری‌های استخوان منتظر نمی‌مانند تا در 50 سالگي به فکر تقويت استخوان هايتان بيفتيد. از هر 5 نفر يک نفر دچار پوکی استخوان تمام عيار می‌شود.

 

شاید ساده باشد که در جوانی، تقویت استخوان‌ها را نادیده بگیرید. با این حال بیماری‌های استخوان منتظر نمی‌مانند تا در 50 سالگی به فکر تقویت استخوان‌هایتان بیفتید.

در یک مدل سازی استخوان زنده، فیزیو لوژیست‌ها ساختار و شکنندگی استخوان‌ها را بررسی کردند. آنها تخمین زدند که انسان در طول حیات خود حدودا 11 بار اسکلت خود را باز سازی می کند. در جوانی ما شکل جدیدی از استخوان را سریعتر شکل می‌دهیم و سریعتر استخوان‌های پیر شده را از دست می‌دهیم. در این شرایط در سنین 25 الی30 سالگی، انسان از بیشترین تراکم استخوان برخوردار است و از این پس به آرامی این تراکم را از دست می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، نیمی از زنان 50 سال به بالا در ایالات متحده که دچار شکستگی لگن می‌شوند، مبتلا به ضعف استخوان هستند. و از هر 5 نفر یک نفر دچار پوکی استخوان تمام عیار است.

تاکنون دارو‌های زیادی چون فوزاماکس، اکتونل و ... برای پیشگیری از پوکی استخوان به کار برده شده اند. با این حال مصرف بیش از 5 سال از این داروها می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

اما خبر خوب این است: هرگز خیلی دیر نیست! البته خیلی هم زود نیست. همواره با تغییر در سبک زندگی، می‌توان از ابتلا یا پیشرفت ضعف و پوکی استخوان جلوگیری کرد.

امی لانو می‌گوید: در خانم‌ها، چگونگی ابتلای آنها به پوکی استخوان بعد از یائسگی، ارتباط تنگاتنگی با نوع مراقبت آنها از استخوان‌هایشان در دوران قبل از یائسگی دارد.

او می افزید: درست مثل بیماری‌های قلبی یا دیابت نوع دو، تجمع نامراقبتی‌های روزانه بدن، خود را در پوکی استخوان نشان می‌دهد.

 

پیشگیری از پوکی استخوان, مراقبت از استخوان‌ها


اما چه کنیم تا استخوان‌های محکم تری داشته باشیم؟

1-  از مصرف بیش از حد کلسیم بپرهیزید
تحقیقات نشان داده است، زنان 19 تا 50 ساله روزانه به 1000 میلی گرم کلسیم و زنان بالای 50 سال به 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند. که از این مقدار 500 تا 800 میلی گرم آن از طریق غذا های لبنی تامین می‌شود. و مصرف بیش از اندازه کلسیم تاثیرات منفی بر سلامت استخوان و دستگاه گوارش خواهد داشت.

2- تنها به لبنبات اکتفا نکنید
پنیر، ماست، بستنی و ... بسیار اسیدی هستند اما بدن ما ترجیح می‌دهد کمی قلیایی باشد. برای همین با خوردن غذاهای اسیدی بدن کلسیم را از استخوان‌ها خارج کرده و خاصیت اسیدی را تا حدی خنثی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد، بهترین منابع کلسیم برگ‌های سبز گیاهان، کلم بروکلی، لوبیا سبز و این گونه سبزیجات هستند.

3- از سویا استفاده کنید
مصرف کمتر مواد اسیدی، گوشت، شکر و نوشابه‌های گاز دار می‌تواند کلسیم بدن شما را تامین کند. سویا خواص زیادی برای شکل گیری استخوان دراد. سویا همچنین احتمال ابتلا به سرطان در زنان را کاهش می دهد.

4-  پاک سازی نمک!
سدیم باعث کاهش کلسیم در اوره می‌شود. بدن ظرفیت مصرف 2300 میلی گرم یا یک قاشق چای خوری نمک را دارد. اگر سنتان بیش از 50 سال است یا فشار خون دارید، باید کمتر از 1500 میلی گرم مصرف کنید.

5- مصرف کافئین را کاهش دهید.
نوشیدن چای، قهوه و سایر مواد کافئین دار، جذب کلسیم را در بدن کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف کافئین‌تان را به روزانه 2 الی 3 فنجان چای یا قهوه کاهش دهید.

6- روی پا بایستید
تحرک بدنی، پیاده روی، شنا و ورزش های هوازی از عوامل بسیار تاتثیر گذار بر ساختار استخوان های بدن است.

منبع : yjc.ir

 

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : تقویت استخوان ها, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 468 تاريخ : يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 ساعت: 13:12

همه چیز درباره کلسترول

کلسترول,انواع کلسترول,روشهای افزایش HDL خون

باورهای غلط درباره کلسترول
آن‌قدر درباره کلسترول بد شنیده‌ایم که اگر به ما بگویند «کلسترول فی نفسه چیز بدی نیست» تعجب خواهیم کرد. در واقع کلسترول هم از جمله موادی است که بدن تولید و از آن استفاده می‌کند، زیرا حضور این ماده در بدن و برخی فرآیندهای حیاتی و به طور خلاصه برای سلامت ما، بسیار مهم است.

کلسترول مورد نیاز بدن از دو طریق تامین می شود؛ بخشی از آن به طور طبیعی در بدن تولید می شود. کبد و دیگر سلول های بدن، 75 درصد کلسترول مورد نیاز خون را تامین می کنند. وراثت در میزان تولید و جذب آن نقش بسیار مهمی دارد.اما بخش دیگر کلسترول از طریق غذاهایی که می خوریم وارد بدنمان می شود. 25 درصد باقیمانده کلسترول مورد نیاز از طریق غذایی که می خوریم تامین می شود. البته تنها منبع غذایی کلسترول، خوراکی های حیوانی است و غذاهای گیاهی نمی تواند کلسترول بدن را تامین کند.


کلسترول موجود در بدن انسان به دو دسته تقسیم می شود:

کلسترول خوب و کلسترول بد. مقدار بیش از اندازه یکی از این انواع و نیز مقدار ناکافی یکی دیگر، می تواند سبب بروز بیماری های قلبی ـ عروقی، حمله قلبی یا سکته مغزی شود.
یک پرسش رایج درباره کلسترول آن است که وقتی آزمایش می دهید و کلسترول خون را اندازه می گیرند، دقیقا چه چیزی را می سنجند؟ اندازه گیری کلسترول در واقع اندازه گیری میزان HDL و LDL خون است.


HDL همان کلسترول خوب است که از رسوب کردن LDL یا کلسترول بد روی دیواره داخلی عروق جلوگیری می کند. اگر میزان HDL خون در وضعیت سالم قرار داشته باشد، می تواند در برابر حمله قلبی و سکته مغزی نیز از شما محافظت کند، اما برعکس اگر میزان آن پایین باشد، یعنی کمتر از 40 mg/dL برای مردان و کمتر از 50 mg/dL برای زنان، خطر بیماری های قلبی را افزایش خواهد داد.


نکته اخیر بسیار مهم است. گاهی کلسترول پایین هم می تواند دردسر ساز شود. اگر در آزمایش معلوم شد کلسترول خونتان پایین است، آن گاه بر اساس یافته های بسیاری از مطالعات در وهله نخست می توانید فعالیت های جسمانی منظم، از قبیل حداقل 150 دقیقه فعالیت های هوازی با شدت متوسط در هر هفته یا 75 دقیقه فعالیت شدید هوازی در هر هفته یا تلفیقی از این دو را در برنامه خود بگنجانید تا به بدنتان کمک کند کلسترول خوب بیشتری تولید کند.
بعلاوه کاهش مصرف چربی های ترانس و البته رژیم مغذی و متوازن راه دیگری است که HDL را افزایش می دهد.در ضمن مانند همیشه از سیگار و دخانیات دوری کنید، زیرا استعمال دخانیات میزان HDL خون را کاهش خواهد داد.


اگر HDL خون شما پایین است و هیچ یک از راه های فوق سبب افزایش میزان آن یا رسیدن آن به حد مطلوب نمی شود، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز برای جبران این نقص دارو تجویز کند.
کلسترول LDL نیز به طور طبیعی در بدن تولید می شود، اما بسیاری از افراد ژن هایی را از مادر، پدر یا حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان به ارث می برند که سبب می شود بدنشان بیش از اندازه LDL تولید کند.


مصرف چربی های اشباع، چربی های ترانس و خوراکی های سرشار از کلسترول نیز سبب افزایش میزان کلسترول بد بدن خواهد شد.اگر کلسترول بالای خون در خانواده شما شایع است، دیگر فقط از طریق اصلاح سبک زندگی نمی توانید به کاهش کلسترول بد خون خود امیدوار باشید.

 

توصیه متخصصان آن است که سبک زندگی خود را اصلاح کنید، اما در عین حال حتما باید با پزشکتان نیز در این زمینه مشورت کنید. طبعا در این زمینه هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و شیوه درمانی هر فردی نیز منحصر به خود اوست. به همین دلیل فقط پزشک معالجتان می تواند به شما بگوید چگونه می توانید از شر این هیولا خلاص شوید.


باورهای غلط درباره کلسترول
1- کلسترول بالا یک بیماری مردانه است و خانم ها از شر آن در امانند!
شاید عامل اصلی این تصور غلط، یک ویژگی خاص زنانه است. در واقع، زنان پیش از رسیدن به سن یائسگی معمولا از بالا رفتن میزان کلسترول بد خون در امانند، زیرا هورمون زنانه یا همان استروژن، عامل بسیار مهم و موثری در سلامت کلسترول خون بازی می کند، اما این ویژگی همیشگی نیست و با افزایش سن میزان کلسترول در خون بالا می رود. بخصوص آن که در دوران یائسگی طبعا زنان سپر دفاعی فوق را از دست می دهند و به همین دلیل ممکن است به کلسترول بالا مبتلا شوند.


در این مورد هم برنامه غذایی سالم و فعالیت جسمانی مناسب، هر چند لازم است، اما به تنهایی نمی تواند از افزایش میزان کلسترول خون جلوگیری کند.
به خانم ها توصیه می شود بخصوص با نزدیک شدن به سن یائسگی، حتما میزان کلسترول خونشان را آزمایش کنند و شرایط خود را با پزشکشان در میان بگذارند زیرا ممکن است پزشک معالج توصیه های مفیدی ارائه کند یا شاید اصلا لازم باشد دارو تجویز کند.


2- کلسترول بالا عارضه دوران میانسالی و پس از آن است؛ پس تا دوره میانسالی نباید نگران کلسترول خود باشید!
همه افراد باید برای اطلاع از وضع کلسترول خون خود از بیست سالگی باید آزمایش خون دهند و این کار را طبق نظر پزشک در یک برنامه زمانی منظم انجام دهند. البته بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند این کار را از سنین پایین تری شروع کنید. حتی کودکان بخصوص کودکانی که از سابقه خانوادگی بیماری های قلبی برخوردارند، ممکن است به کلسترول بالا مبتلا باشند.


بخصوص شواهدی در دست است که نشان می دهد این کودکان در بزرگسالی بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار خواهند داشت.کم تحرکی یا بی تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و وراثت همگی می تواند بر میزان کلسترول خون کودکان تاثیر نامطلوبی بگذارد. به همین دلیل والدین و مربیان باید هم مراقب این موارد باشند و هم آگاهی لازم را در این زمینه در اختیارشان قرار دهند.


کودکان خود را تشویق کنید هر روز یا دست کم، بیشتر روزها حدود یک ساعت ورزش کنند و در سنین نوجوانی نیز مراقب باشید به سوی استعمال دخانیات کشیده نشوند.


3- تغذیه مناسب و فعالیت جسمانی برای کنترل میزان کلسترول خون کافی است!
درست است که رژیم غذایی و فعالیت جسمانی نقش مهمی در میزان کلسترول خون بازی می کنند، اما این همه ماجرا نیست.میزان LDL یا همان کلسترول بد در دو عضو بسیار مهم، یعنی کبد و روده کنترل می شود. اگر این دو عضو نتوانند وظایف خود را بدرستی انجام دهند، رژیم غذایی مناسب و فعالیت جسمانی نخواهد توانست کلسترول بد بدن را مهار کند.

به همین دلیل لازم است علاوه بر این دو مورد، حتما در زمینه میزان کلسترول خونتان با پزشک مشورت کنید. شاید لازم باشد برایتان دارو تجویز کند.


 4- کلسترول بیماری افراد چاق است؛ افراد لاغر لازم نیست نگران باشند!
کلسترول بین افراد تبعیض قائل نمی شود. همه افراد، چاق یا لاغر، ممکن است در معرض خطر باشند و به کلسترول خون بالا مبتلا شوند.درست است که افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا قرار دارند، اما افراد لاغر هم باید مراقب کلسترول خود باشند و به طور منظم آزمایش بدهند.

 

اغلب افرادی که وزنشان به این راحتی ها بالا نمی رود، فکر می کنند کلسترول بالا هرگز به سراغشان نخواهد آمد. به همین دلیل کمتر حواسشان به میزان چربی ترانس و چربی اشباعی که مصرف می کنند، هست.
هیچ فردی نباید فکر کند می تواند بی محابا هر چیزی بخورد، زیرا مطمئنا قلب هم تاب و توانی دارد و ممکن است براحتی از پا درآید.توصیه متخصصان آن است که بدون توجه به وزن، رژیم غذایی یا میزان فعالیت جسمانی تان حتما به طور منظم برای اندازه گیری میزان کلسترول، آزمایش خون بدهید.
منبع : jamejamonline.ir

 

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : کلسترول,همه چیز درباره کلسترول, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 380 تاريخ : يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 ساعت: 13:04

تازه های جدید در مورد طول عمر انسان

عمر,علل کاهش طول عمر,عوامل موثر در طول عمر

چند سال از عمرتان را كم كرده‌ايد؟
محققان مي‌گويند برخي عادت‌ها مي‌تواند شن‌هاي ساعت عمرتان را زودتر خالي كند.


- سه سال كمتر عمر مي‌كنيد
اگر 11 ساعت در روز بنشينيد
نشستن يعني پايان زندگي.  اين را محققان مي‌گويند. آنها درحالي‌كه اغلب افراد كمتر از 150 دقيقه در هفته را به فعاليت بدني مي‌گذرانند تاكيد مي‌كنند نشستن طولاني مدت، طول عمر را كم مي‌كند. از آنجايي كه اغلب افراد بالغ 90 درصد اوقات فراغت‌شان را به نشستن مي‌گذرانند، محققان پيش‌بيني مي‌كنند اين افراد با مرگ زودرس مواجه شوند. بررسي‌هاي آنها نشان مي‌دهد ميانسال‌هايي كه در طول روز بيشتر از 11‌ساعت مي‌نشينند، 40‌درصد بيشتر از ديگران با احتمال مرگ در سه سال آينده روبه‌رو خواهند بود.

 

- 20 سال كمتر عمر مي‌كنيد
اگر بيماري رواني داشته باشيد
محققان مي‌گويند درست مثل كسي كه به‌خاطر بيماري‌هاي جسمي عمرش كم مي‌شود، مبتلايان به بيماري‌هاي رواني هم با خطر مرگ زودرس مواجه هستند. كساني كه از يك بيماري جدي رواني رنج مي‌برند، بين 10 تا 20 سال كمتر از آدم‌هايي كه از سلامت روان برخوردارند عمر مي‌كنند. يافته‌ها نشان مي‌دهد طول عمر بيماران با اختلال شخصيتي دو قطبي 8 تا 10 سال كمتر از مردم عادي است، اين ميزان در ميان مبتلايان به اسكيزوفرني 10 تا 20 سال است و آنهايي كه افسردگي‌هاي شديد دارند هم 11 سال كمتر از افراد سالم عمر مي‌كنند.


- 10 سال زودتر مي‌ميريد
اگر سيگار بكشيد
كمتر كسي است كه در مورد مرگ‌آور بودن سيگار شك داشته باشد، اما محققان باز هم تاكيد مي‌كنند خطر مرگ به شكل جدي در كمين سيگاري‌ها نشسته است. آنها دريافته‌اند طول عمر سيگاري‌ها بين 8 تا 10 سال كمتر از كساني است كه تمايلي به مصرف مواد مخدر ندارند. متخصصان مي‌گويند از هر 10 سيگاري، يك تا دو نفر به دليل مصرف سيگار جان خود را از دست مي‌دهد و گزارش‌ها حاكي از اين است كه مصرف يك نخ سيگار 15 دقيقه از عمر شما را كم مي‌كند.


-  شش ماه زودتر مي‌ميريد
اگر در هواي آلوده به دنيا آمده باشيد
آلودگي هوا تنها باعث افزايش سقط جنين و مرگ نوزادان نمي‌شود، محققان مي‌گويند حتي اگر نوزادي شانس زنده ماندن در اين هواي آلوده را داشته باشد، احتمال اينكه طول عمرش از كساني كه در هواي پاك به دنيا آمده‌اند كمتر شود، زياد است. براساس گزارش‌ها، محققان مي‌گويند افرادي كه در مناطق آلوده متولد مي‌شوند شش ماه كمتر از كساني كه در هواي پاك به دنيا مي‌آيند زندگي مي‌كنند. يك گزارش رسمي در انگلستان نشان مي‌دهد آلودگي هوا مي‌تواند طول عمر 200 هزار نفر در اين كشور را حداقل دو سال كاهش دهد.


 -22 دقيقه از عمرتان كم مي‌شود
اگر يك ساعت تلويزيون ببينيد
اگر يك روز كامل را مقابل تلويزيون بگذرانيد نزديك به 9 ساعت از عمرتان كم مي‌شود؛ حالا مي‌توانيد با يك حساب سرانگشتي بفهميد كه عادت شما به تماشاي تلويزيون چقدر شما را به مرگ نزديك‌تر مي‌كند. محققان مي‌گويند افراد بالاي 25 سال حتي با يك ساعت تماشاي جعبه جادويي، 22 دقيقه از عمر خود كم مي‌كنند و اگر تنها شش ساعت در روز تلويزيون ببينند، عمرشان پنج سال كمتر مي‌شود؛ پس اگر نمي‌خواهيد به همين سادگي جانتان را از دست بدهيد، كمي قدم بزنيد و احساس نكنيد تعقيب همه برنامه‌هاي تلويزيوني وظيفه شماست.


- هفت سال كمتر عمر مي‌كنيد
اگر بيماري قلبي داشته باشيد
از آلودگي هوا گرفته تا استرس و مشكلات ژنتيك همه در ابتلاي افراد به بيماري‌های قلبی نقش دارند و از نظر محققان طول عمر مبتلايان به مشكلات قلبي چند سالي كمتر از افرادي است كه از اين بيماري‌ها رنج نمي‌برند. محققان مي‌گويند هفت سال از عمر مبتلايان به اين بيماري‌ها كم مي‌شود و براساس آمارها، 42 درصد مرگ‌ومير در جهان به دليل مشكلات قلبي- عروقي اتفاق مي‌افتد و اين بيماري‌ها نقش زيادي هم در مرگ هموطنان ما بازي مي‌كنند.


- هشت ماه‌ از عمرتان كم ‌مي‌شود
اگر پسر داشته باشيد
درحالي‌كه هنوز هم در فرهنگ ما به دنيا آمدن پسر اتفاقي خوشحال‌كننده است، محققان مي‌گويند همين خوشحالي مي‌تواند به قيمت جان مادران تمام شود. بررسي‌ها ثابت كرده است كه مادران پسردار، هشت ماه‌و‌نیم كمتر از دختردارها عمر مي‌كنند و البته از نظر محققان جنسيت فرزند تاثيري بر طول عمر پدر نمي‌گذارد.

منبع : مجله سیب سبز

bartarinha.ir

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : طول عمر انسان,تازه خواندنی در مورد طول عمر انسان, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 428 تاريخ : يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 ساعت: 12:58

نارسایی کلیه

درمان بیماری, پیوند کلیه

نارسایی کلیه از نظر تعریف به معنای کارکرد نامناسب کلیه‌ها در حد پایین‌تر از 15درصد است در این حالت بدون درمان جایگزین، بسیاری قادر به ادامه حیات نخواهند بود و نیازمند همودیالیز یا پیوند کلیه هستند.

 

پیشگیری بهترین راه حل برای جلوگیری از ابتلا به نارسایی کلیه است. اما هیچ پیشگیری مؤثری بدون شناخت علل نارسایی کلیه امکانپذیر نیست. یکی از شایع‌ترین علل ابتلا به نارسایی‌های کلیوی، دیابت و قند است و در رتبه‌های بعد فشار خون ، بیماری‌های التهاب کلیه (گلو مرونونویت)، سنگ کلیه، ناهنجاری‌های مادرزادی دستگاه ادراری، مجاری کلیه، برگشت ادرار از مثانه به کلیه‌ها و پلی کستیک قرار می‌گیرد.

 

معمولاً بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های فوق هستند بتدریج کارکرد کلیه‌های آنان کاهش پیدا می‌کند و در اکثر موارد بیمار اطلاعی از بیماری خود ندارد. از آنجایی که نارسایی‌های کلیوی ممکن است علائم واضحی نداشته باشد، توصیه می‌شود که معاینات دوره‌ای، سالانه یا سالی دوبار انجام شود و در افرادی که سابقه قند، فشار خون و سابقه ارثی بیماری‌های کلیوی دارند، معاینات و آزمایشات با فواصل کمتر انجام شود.

 

برای پیشگیری از ابتلا به نارسایی‌های کلیوی، کنترل قند و فشار خون اهمیت زیادی دارد. در ابتلا به بیماری التهاب کلیه عوامل مختلفی وجود دارد که یکی از آنها ابتلا به گلودرد استرپتوکوکی است که بخصوص در اطفال و نوجوانان شایع است. در صورتی که درمان مناسب انجام نشود، در آینده موجب نارسایی کلیه می‌شود.

 

بنابراین گلودردهای چرکی نیاز به تشخیص سریع و درمان مناسب دارد . در بیمارانی که سنگ کلیه دارند درمان سنگ و پیگیری بعدی جهت بررسی احتمال عود سنگ ضرورت دارد. در اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه‌ها شایع است که معمولاً به‌صورت تب تظاهر می‌کند. بنابراین در اطفال دچار تب بدون علت، آزمایش کشت ادرار از نظر تشخیص برگشت ادرار ضرورت دارد.

 

درمان بیماری, پیوند کلیه

 

در صورتی که این بیماری تشخیص داده نشود می‌تواند چندین سال بعد باعث نارسایی کلیه شود. یکی دیگر از علل نارسایی کلیه، ناهنجاری‌های مادرزادی است که معمولاً در اطفال و نوجوانان به‌صورت علائم ادراری تظاهر می‌کند. بنابراین در این‌گونه از بیماران بررسی‌های تشخیصی ضرورت دارد.


با توجه به آنچه گفته شد باید در نظر داشته باشیم که در هر سنی احتمال نارسایی کلیه وجود دارد و در تمام مقاطع سنی، نیاز به معاینات و آزمایشات دوره‌ای است.


اما سؤال دیگری که مطرح می‌شود این است که وقتی بیمار دچار نارسایی کلیه شد چه باید کرد؟

چنانکه گفته شد نارسایی کلیه وقتی رخ می‌دهد که کارکرد کلیه‌ها به حد پایین‌تر از 15 درصد برسد. در این حالت بدون درمان جایگزین، بسیاری از مبتلایان قادر به ادامه حیات نخواهند بود و نیازمند همو دیالیز یا پیوند کلیه خواهند داشت.

 

دیالیز اگرچه نخستین راه درمان جایگزین کلیه است اما پیوند کلیه راه حل بهتری برای درمان نارسایی‌های کلیه است زیرا بعد از پیوند کلیه بیمار تقریباً کیفیت زندگی طبیعی دارد و این درمان هم در کشور ما به دلیل پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی رو به افزایش است. به این ترتیب بیماران کیفیت زندگی بهتر خواهند داشت و از میزان بیماران دیالیزی کاسته خواهد شد
منبع:salamatnews.com

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : نارسای کلیه,همه چیز در مورد نارسایی کلیه, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 391 تاريخ : يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 ساعت: 12:49

متخصصان همیشه بر لزوم اهمیت دریافت مقدار کافی از ویتامین ها و مواد مغذی در رژیم روزانه غذایی تاکید می کنند، اما نکته بسیار مهمی که بسیاری از افراد جامعه توجه زیادی به آن ندارند، مصرف درست و به اندازه آنها است. 

متخصصان همیشه بر لزوم اهمیت دریافت مقدار کافی از ویتامین ها و مواد مغذی در رژیم روزانه غذایی تاکید می کنند، اما نکته بسیار مهمی که بسیاری از افراد جامعه توجه زیادی به آن ندارند، مصرف درست و به اندازه آنها است. اوصلا ویتامین ها چه نقشی در بدن ایفا می کنند؟ آیا ریزش مو نشانه کمبود ویتامین B بد بدن است یا پوسته پوسته شدن لب ها به دنبال کمبود ویتامین E اتفاق می افتد؟

اصلا کمبود ویتامین در بدن با تظاهرات بالینی همراه است یا تنها راه اینکه بفهمیم بدن مان به چه ویتامین هایی نیاز دارد، انجام آزمایش خون است؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها سراغ دکتر نیاز محمدزاده هنرور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتیم. با ما همراه باشید تا با خواندن این گفت و گو به پاسخ این پرسش ها برسید.

ویتامین ها نقش حیاتی برای سلامت انسان ها داشته و وجود آنها در بدن برای ادامه بقا لازم و ضروری است. احتمالا می دانید ویتامین ها به دو گروه تقسیم می شوند؛ برخی محلول در آب و برخی محلول در چربی هستند. از طرفی بهترین راه دریافت این ترکیبات موثر رعایت تنوع و تعادل در برنامه غذایی و استفاده مناسب از تمام گروه هایی غذایی به ویژه میوه ها و سبزیجات است.

البته کمبود ویتامین ها در بدن، علائم متفاوتی ایجاد می کند که گاهی بسیار خفیف و گاهی خطرناک و غیرقابل جبران است. از این رو می توان به نقش حیاتی آنها پی برد. در این میان نشانه های کمبود، با توجه به نوع هر ویتامین در نقاط خاصی از بدن ظاهر می شوند.

وقتی کمبود ویتامین  A دارید

ویتامین A در کبد ذخیره می شود و کمبود آن در مدت زمان کوتاه، عارضه ای ایجاد نمی کند چون کبد در مواقع ضروری مقادیر زیادی از آن را برای استفاده بدن آزاد می کند. در موارد خاص، برخی از بیماری ها مثل اختلالات جذب و اسهال چرب باعث می شوند، کبد نتواند میزان کافی از این ویتامین راجذب کرده و در نتیجه فرد دچار علائمی از کمبود این ویتامین می شود. این علائم عبارت اند از اختلال در بینایی و شب کوری، اختلال باروری به ویژه در جنس مذکر، سقط خود به خودی، کم خونی و اختلال در سیستم ایمنی. به همین دلیل توصیه می شود در صورت مشاهده هریک از این علائم به متخصص مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به کمبود شدید ویتامین A اقدامات ضروری صورت گیرد.

نشانه های کمبود ویتامین D

ویتامین D توسط نور خورشید در بدن ساخته می شود و در مناطقی که نور خورشید کمتر به زمین می تابد، کمبود این ویتامین بیشتر مشاهده می شود و با علائمی مثل پوکی استخوان در بزرگ سالان و نرمی استخوان در کودکان در حال رشد بروز می کند. براساس آخرین تحقیقات، این ویتامین در پیشگیری از ابتلا به افسردگی و برخی از سرطان ها موثر است. همچنین نقش ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به بیماری ام اس هم از دیگر نتایج این تحقیقات است.

اگر کمبود ویتامین E و K داشته باشید

اگرچه کمبود ویتامین E و K چندان شایع نیست اما عوارضی از کمبود این دو ویتامین در مواردی که این کمبود، شدید باشد، گزارش شده است. این نشانه ها عبارت اند از اختلال در انعقاد خود و شکستگی های استخوانی. درخصوص کمبود ویتامین E هم می توان به اختلالات عصبی، عضلانی و تولید مثل اشاره کرد.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B اهمیت بالایی در حفظ انرژی بدن دارند اما این ویتامین در بدن ذخیره نمی شود و تامین آن از طریق موادغذایی ضروری است. البته ویتامین B12 تنها ویتامین گروه B محسوب می شود که دارای ذخایر کبدی برای تامین نیازهای بدن به مدت 5 تا 7 سال بوده و تنها در گیاه خواران مطلق، کمبود آن به چشم می خورد.

کمبود این ویتامین پوست را درگیر می کند

ویتامین B1 یا تیامین از آن دسته ویتامین هایی است که کمبود آن در بدن با نشانه های ظاهری در پوست همراه است. این ویتامین نقش بسیار مهمی در تولید انرژی ناشی از مصرف غذاها در بدن دارد. از دیگر علائم کمبود آن می توان به بی اشتهایی، کاهش وزن و علائم قلبی و عصبی اشاره کرد.

کمبود ویتامین B2

ترس یا حساسیت نسبت به نو (فتوفوبیا)، سوزش، خارش و اشک ریزش چشم، کاهش شفافیت بینایی و درد و سوزش لب ها و زبان از جمله مهم ترین نشانه های کمبود ویتامین B2 است. در مواقعی که شدت کموبد ویتامین بالا باشد، بروز مشکلاتی مثل ترکیلوز (شکاف و ترک خوردگی لب)، آنگولار استوماتیت (شکاف در پوست گوشه دهان و شقاق گوشه لب ها)، بثورات چرب پوستی، زبان متورم ارغوانی و افزایش رشد مویرگ های اطراف قرنیه چشم نیز دیده می شود.

وقتی کمبود ویتامین B3 دارید

وقتی این علائم را در بدن خود مشاهده کردید، امکان دارد به کمبود ویتامین B3 مبتلا شده باشید:
ضعف عضلانی، بی اشتهایی و سوء هاضمه و بثورات جلدی. این کمبود با تغییرات پوستی نیز بروز می کند به این ترتیب که نواحی از پوست که در معرض نور آفتاب هستند (دست ها، بازو، گردن و پاها) دچار ترک خوردگی، تیرگی رنگ و درماتیت پوسته ریزی کننده خواهندشد. حتی گاهی کمبود نیاسین سیستم عصبی را هم درگیر می کند که اغلب با نشانه هایی مثل گیجی و منگی، التهاب عصبی و تغییرات دستگاه گوارش به شکل تحریک پذیری و التهاب غشای مخاطی دهان و لوله گوارش همراه است.

کمبود ویتامین B6 و بروز صرع

ویتامین B6 در بدن نقش مهمی داشته و کمبود آن موجب مشکلات پوستی و عصبی در فرد می شود و زمانی که بدن فرد این ویتامین را به میزان کافی ذخیره نکرده باشد، دچار علائمی مانند ضعف، بی خوابی، نوروپاتی محیطی، کیلوز، التهاب زبان، التهاب حفره دهان و اختلال ایمنی سلولی خواهدشد. شاید تعجب کنید اما کمبود ویتامین B6 در درازمدت می تواند فرد را مبتلا به بیماری صرع کند. البته خوشبختانه درمان با پیریدوکسین یا پیریدوکسال فسفات کمک کننده است.

اگر زود خسته می شوید

کمبود فولات یا ویتامین B9 منجر به بروز کم خونی در بدن شده و بررسی ها نشان می دهند که عدم مصرف این عنصر حیاتی در دوران بارداری می تواند جنین را به نقایص سیستم عصبی مبتلا کند، زیرا در صورت بروز این کمبود هنگام بارداری، لوله عصبی جنین به صورت کامل تشکیل نمی شود و سلامت جنین به خطر می افتد. با این حساب توجه به مصرف کافی این ویتامین در تمام خانم ها به ویژه در سنین باروری ضروری است.

کمبود ویتامین B12 و خستگی زودرس

یکی از عوارض مهم عدم مصرف ویتامین B12 ایجاد عارضه کم خونی است که همین امر زمینه ساز بروز مشکلات عصبی و استرس های مزمن را نیز فراهم می کند. بدنیست بدانید بی حالی و خستگی زودرس در افراد می تواند یکی از دلایل کمبود این ویتامین باشد.

اگر ویتامین C بدن تان کم است

اگر می خواهید کمبود ویتامین C بدن تان را رفع کنید، سراغ مصرف ترکیبات طبیعی حاوی این ویتامین بریود، زیرا کمبود این ویتامین نه تنها شما را مدام به انواع سرماخوردگی دچار می کند بلکه ممکن است به بیماری اسکوربوت هم مبتلا شوید. همچنین حذف ویتامین C از رژیم افراد سالم طی 30 روز حتی در صورت اشباع بودن ذخایر آن در بدن، علائم کمبود را تشدید می کند.

بزرگسالان مبتلا به اسکوربوت ممکن است دچار تورم و خونریزی لثه، از دست دادن دندان، خواب آلودگی ، خستگی، دردهای مفاصل در پاها، تحلیل عضلانی، ضایعات پوستی و تغییرات روانی مختلف (مانند هیستری، هیپوکندری و افسردگی) شوند. از دیگر علائم کمبود ویتامین C می توان به خونریزی زیرپوستی، پیچ خوردگی شدید موها، درد مفاصل، تورم لثه، افسردگی، سندروم شوگرن (نوعی اختلال التهابی مزمن و وابسته به دستگاه ایمنی) تب، تنگی نفس و... اشاره کرد.

عوارض مصرف بی رویه مکمل ها

باید بدانید مصرف خودسرانه ویتامین ها مانند کمبود آنها فراد را دچار عوارض خطرناکی می کنند. به طور مثال برخی افراد برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی روزانه اقدام به مصرف ویتامین C می کنند اگرچه به گفته پزشکان مصرف بیش از حد این ویتامین خطری را متوجه فرد نمی کند و به طور معمول محدوده مصرف ویتامین C حدود 2000 میلی گرم در نظرگرفته می شود، اما افرادی که در طول یک روز بیش از این میزان ویتامین را مصرف می کنند ممکن است دچار علائمی چون استفراغ، سردرد، بی خوابی و ترش کردن شوند. حی در مواردی مصرف غیرمجاز این ویتامین فرد را مبتلا به اسهال می کند.

بایدها و نبایدهای مکملی

این روزها انواع و اقسام مکمل ها غذایی حاوی ویتامین های مختلف در داروخانه ها یافت می شوند که اتفاقا مشتریان زیادی هم دارند. درواقع بسیاری از خانم ها به توصیه اطرافیان شان برای رشد بهتر مو و ناخن مکمل زینک (روی) مصرف می کنند، برای پیشگیری از پوکی استخوان مکمل کلسیم می خورند و برای رفع مشکلات ناشی از کمبود انواع ویتامین ها، سراغ مولتی ویتامین می روند.

این در حالی است که براساس پژوهش های محققان مصرف خودسرانه مکمل غذایی مثل تیغ دولبه عمل می کند و سلامت مصرف کننده ها را به خطر می اندازد. به گفته این محققان، مصرف بی رویه این مکمل ها در خانم ها باعث تغییرات هورمونی، افزایش موهای زائد، بروز جوش صورت و بدن و در آقایان باعث کاهش سطح تستسترون (هورمون جنسی مردانه) و حتی ناباروری می شود. البته این خطرات متوجه مکمل غذایی خاصی نیست و مصرف هریک از آنها بدون مشورت با پزشک دردسرساز خواهدبود.

یک باور اشتباه

یکی از مهم ترین مشکلاتی که بسیاری از خانم های ایرانی با آن مواجه اند، کمبود کلسیم است. در صورتی که خواب شبانه منظم و باکیفیتی دارید، اما در طول روز دچار خواب آلودگی می شوید، باید به پزشک مراجعه کنید چون محققان می گویند بین سطح ویتامین D بدن و خواب آلودگی روزانه رابطه مستقیمی وجود دارد و شاید با مصرف مکمل این مشکل برطرف شود.

اگر مکمل مصرف می کنید

کم نیستند افرادی که به دلیل کمبود ویتامین و توصیه پزشک شان مکمل مصرف می کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید بدانید یک ساعت پیش از خوردن صبحانه یا 2 ساعت پس از مصرف هریک از وعده های غذایی، بهترین زمان برای مصرف مکمل ها به ویژه مکمل آهن است. همچنین بهترین زمان برای صمرف مولتی ویتامین ها صبح و هنگام خوردن اولین وعده غذایی است، زیرا ویتامین ها مواد ترکیبی هستند و بهترین زمان جذب آنها در بدن هنگامی است که با یک ماده خوراکی مصرف شوند.

همشهری

خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک...
ما را در سایت خرید بالشت طبی زانکو،کمربند کوزمودیسک دنبال می کنید

برچسب : کمبود ویتامین,تشخیص کمبود ویتامین, نویسنده : درماستا kosmodisk بازدید : 415 تاريخ : يکشنبه 13 ارديبهشت 1394 ساعت: 12:42